Jumaat, 26 Julai 2013

Lelaki VS Perempuan. Siapa yang matang dalu

Lelaki & Perempuan Siapa Matang ????





Mesti kamu semua cepat-cepat mengatakan perempuan ,kalau ikutkan kajian yang dilakukan memang perempuan lebih matang 2 tahun dari usianya.Salah satu faktor kerana akil baligh lebih awal dari lelaki. Matang tu banyak klasifikasinya apabila diceraikan agar lebih sempurna istilah matang tu,matang yang bagaimana? dari segi mentalitikah? atau dari segi keintelektualan kah? atau dari segi fisiologi badan kah?


hahaha pening pulak di buatnya. Kalau ikutkan perempuan cepat mengalami proses matang dari segi fizikal ,mental berbanding lelaki .Perempuan akan mengalami perubahan emosi dan kelakuan apabila mereka sudah mencapai tahap akhil baligh..Tengok la lelaki yang berjanggut umur dalam 25 keatas masih lagi peragai kebudak-budakkan . Masih main game & peragai "nakal" tu hahahha.Tetapi lebih lebih matang dari segi emosi, even apa juga masalah lelaki akan fikirkan secara mendalam dan sebab itu ALLAH kurniakan ego kepada lelaki agar dapat mengatasi emosi tersebut.

 
Tahap kematangan perempuan ni cepat bebanding dengan lelaki. Umur 7 tahun dah tahu tanggung jawab berbanding dengan lelaki tapi kematangan perempuan ni,diselangi dengan kemanjaan, emosional biasa lah tu sampai satu tahap,kematangan perempuan ni agak slow..mybe


tapi lelaki pula, kematangan dia agak lambat, sebab budak lelaki, ingat nak main saja tapi bila sampai waktu nya,kematangan lelaki ni akan meningkat dan terus meningkat,sebab tu lah lelaki dipertanggungjawabkan untuk melindungi kaum wanita...

alangkah adil dan sempurnanya ciptaan ALLAH kan???

dan ada pandangan perempuan yang mengatakan tentang lelaki matang

Ala senang sahaja tu, tengok sahaja daripada gaya lagaknya. Laki yang matang adalah laki yang cool dan pendiam. Laki yang suka ketawa dan bersikap main-main dikatakan tidak matang.”

salah sama sekali, lelaki matang apabila tiba waktu usia kedewasaannye.Sebab tahap kematangan tu bergantung kepada 2 faktor pertama perkembangan hormon dan kedua pengalaman yang dilalui oleh seseorang. Apabila seorang lelaki mula memikirkan tentang masa depan, tentang kerjaya, dirinya itu salah satu proses untuk matang dan jika pengalaman hidupnya dalam kesusahan, kemiskinan, berdedikari mencepatkan mereka mematangkan dalam kehidupan sebenar.



ALLAH ciptakn org LELAKI dengan 9 AKAL,1 NAFSU....
dan ALLAH ciptakan org perempuan dengan 9 NAFSU,1 AKAL....

Jadi cuba kita sama-sama fikirkan..Kenapa ramai orang kata..
orang PEREMPUAN lebih cepat matang...

kredit:http://www.akupenghibur.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini