Internet trend |
Trend Internet bermula sejak akhir abad yang lalu, penyebaran Internet, industri IT di China tidak pernah berhenti momentum pembangunan pesat. Pelbagai bentuk rangkaian yang tidak berkesudahan, dan dengan itu dilahirkan tahap makrokosmos beberapa syarikat Internet. Ke dalam abad ke-21, tapak e-dagang laman web dan komuniti sejak berkembang, dan secara beransur-ansur dengan asal portal, laman blog, kawasan rekreasi bersama-sama, tajuk orang yang menjadi satu perkara yang baik "SNS". Dengan penyebaran luas konsep dan SNS SNS perniagaan menarik netizens memihak utama syarikat-syarikat internet Cina telah mula transformasi kepada SNS. NetEase, Baidu, 51.com blog komuniti laman web; Alibaba, Taobao, ah, tepuk dan laman e-dagang lain; Tencent permainan dalam talian, bersih, mudah, gergasi, besar permainan laman talian; Thunder, China Mobile / Fetion, China Telecom, China Unicom, sejuk, Youku rangkaian perkhidmatan laman web; walaupun Forum terbesar Cina - Akhir Forum Dunia telah mula platform SNS untuk membina program. Sektor Internet China, taufan SNS mengikis bunyi. Pihak-pihak bergerak awan, telefon diperbaharui! Masa ini, permainan rangkaian nampaknya lebih ganas daripada era blog. Era blog tunggal pergi ia seolah-olah jelas ke era SNS ini era seterusnya sektor Internet China adalah benar-benar "era SNS"? Jadi pertama sekali kita memikirkan keadaan semasa sektor IT. Romantik Syurga dan Bumi perkataan Comments, dan itu adalah: disfungsi Poor berbeza perarakan pusingan perang. Disebabkan faktor-faktor sejarah sebelum era e-mel dan era blog tunggal bekas, beberapa gergasi dalam sektor Internet China mempunyai ciri-ciri berikut: |
① NetEase; NetEase bermula sebelum era e-mel, syarikat itu telah ditubuhkan awal pada tahun
1993,
yang diasaskan oleh Ding. Tumpuan diletakkan dalam peti surat di atas, 163126
(mel peribadi dan mel korporat)
pada masa yang sama dibahagikan kepada dua jenis produk untuk wayar,
melanjutkan NetEase blog,
portal NetEase, NetEase, mesej segera dan lain-lain perkhidmatan. Pedigree sebagai
laman web SNS di China,
NetEase niat perang menyeluruh sangat jelas. Blog, maklumat, E-mel, mesej segera,
permainan dalam
talian dan lain-lain aspek integrasi, NetEase telah berjaya menyiapkan transformasi masyarakat
mempunyai laman web untuk menyertai perniagaan sepenuhnya SNS penting atas
pertandingan.
② Sina, satu lagi gergasi dalam sektor Internet China, Sina dan NetEase mempunyai
peti mel perniagaan
portal maklumat, blog, live chat, hanya perniagaan penting wayar Sina blog
(termasuk microblogging Sina).
Mailbox atas, Sina menyumbang kurang daripada NetEase sedikit murah,
permainan dalam talian
NetEase menang lebih luar bersih melekit. , Sina IM mereka atas usaha, Sina
UC pendaratan MSN, Google Talke,
Yahoo Messenger (awal tahun 2010, Yahoo China Alibaba memperoleh sebab
, UC Sina tidak pendaratan Yahoo.),
Pada masa yang sama melancarkan Sina chat bilik dan Sina Mall niat untuk
mengambil persaingan perbezaan mutlak.
Sina blog aktiviti, walaupun tidak sebagai perniagaan 51 Home nisbah pendapatan,
tetapi Tencent, tetapi blog mereka,
mereka boleh dengan mudah Leftenan Bowen dalam blog disyorkan Sina rumahnya
atas pergi keaslian portal Sina dan keunikan.
Sina Teknologi koleksi pesat berita dan maklumat, serta pelawat, tindak balas pantas
beberapa baik Sina portal ketepatan
masa, mencerminkan nilai asas portal. Oleh itu Sina portal membina portal komen
netizen interaktif, klasifikasi tematik
(Sina topik panas, seperti harga terbitan subnet khusus interaktif) ciri-ciri laman web
maklumat. , Sina UC dalam
kumpulan IM fokus industri, bangunan UC pasukan, memperbaiki fungsi rangkaian
kawan keseluruhan masyarakat Sina,
dan bersama-sama membentuk blog, e-mel, bilik sembang, dan lain-lain sistem
Sina SNS.
Dalam ③ Baidu Baidu Kumpulan kini menduduki tempat putera Rangkaian Dunia
ke-11. Di China, Baidu
penyetempatan persaingan siri menang dalam persaingan dengan Google, menduduki
kira-kira 70% daripada pasaran
enjin carian China, dan perniagaan yang paling teras enjin carian semula jadi. Its slogan
"Baidu" dikelirukan dengan rasa "feri" di rumah,
supaya setiap rangkaian utama. Sebuah enjin carian untuk wayar, berjaya melanjutkan
Baidu Post Bar, dan menjadi sebuah masyarakat yang
unik dan aktif dalam bentuk. Pada ketika ini, hampir pasti Baidu rangkaian IM ciri.
Pada tahun 2008, Robin Li, Baidu secara
rasmi memasuki bidang perdagangan elektronik, industri mengiktiraf bahawa dalam
kegemparan. Belum lagi on-line, Baidu dan Alibaba
tidak mengisytiharkan perang, mengenakan tekanan bersama-sama dengan C2C
Tencent gergasi - Taobao, dan bekas C2C tuan eBay.
Baidu mempunyai ah kempen yang berjaya, publisiti perkataan-of-mulut. Paste gema,
penuh rancangan untuk Baidu Hi pada baris.
Selepas Baidu memasuki industri IM. Baidu Hi mula tampalkannya, ah memudahkan
lagi pembangunan. Sekarang, Baidu telah siap
sepenuhnya perniagaan SNS pelan strategik.
The ④ Tencent; era pembangunan sebagai rangkaian blog tunggal bekas, Tencent
datang dari belakang memberikan banyak industri mengiktiraf siapa Zhashe.Ditubuhkan
hanya lebih satu dekad, ia dikenali sebagai syarikat internet terbesar di dunia mulanya
dibangunkan perusahaan mudah segera pesanan alat, yang adalah apa yang kita
bercakap IM. Hari ini, Tencent QQ kadar penggunaan lebih daripada 70%, ranking
pertama di dunia. Tencent menggunakan meluas, banyak keupayaan lanjutan perniagaan
dan ciri dating membolehkan pengguna internet di China cenderung untuk menjadi agak
suam e-mel dan IM. Pelbagai perniagaan Tencent ini adalah sangat luas, dari yang
ruang QQ asal (1-Diamond yang / vip Khas perkhidmatan nilai tambah) untuk berikutnya
meminta Soso, Mail QQ, tepuk, ruang QQ, permainan dalam talian, dan walaupun
itu perniagaan kampus baru-baru ini (Persatuan Alumni) , semua yang dikaitkan
dengan SNS. Kewujudan Tencent adalah satu keajaiban, tetapi juga simbol.
Ia adalah baik menangkap keadaan fikiran bersih di luar Internet, dan untuk
membawa keuntungan yang besar untuk Pony. Ruang Tencent dengan blog
arus perdana, ruang yang lebih pelbagai susun atur adat, memberikan pelawat,
mewujudkan ruang, banyak generasi muda pengguna Internet dicari. Sektor
Internet China 08-2009 boleh digambarkan sebagai keadaan yang dialami
hanya yang tidak menentu dan penyusunan semula. Dalam dunia ini
Romantik mendalam. Tencent, NetEase, Sina, Sohu 4 utama portal
penggantian penyusunan semula; Yahoo China untuk memberi tumpuan
kepada maklumat, dalam rangka kerja yang lebih baik dengan Alibaba,
dan rangkaian perkataan-of-mulut secara rasmi bergabung dengan Taobao,
Taobao transformasi B2C/C2C platform bersama e-dagang; 1000 integrasi
berjaya getah itu Thousand Oaks gembira dengan semua orang di kampus
rangkaian; Dangdang, Jingdong Mall, Amazon bergerak ke pasaran yang C2C;
Thunder bilik permainan ke permainan dalam talian bersaing; Akhir Forum
Dunia menambah ramai permainan web kecil; 51.com permohonan terbuka
lagi kerjasama, permohonan pembangunan berterusan jenis, baik
pembangunan pelangi IM, 51 komuniti dan kumpulan Rainbow matang;
ruang penambahbaikan fetion bimbit, Fetion aktiviti kumpulan kesan
yang positif; rangkaian Baidu rasmi memasuki e-dagang, jika tidak dibantu
Hi Baidu. Tunggu! SNS keseluruhan laman berkembang. Pada masa yang sama,
rangkaian SNS bukan morfologi muncul netizens purata bersih Chi cepat menjadi
popular laman web jenis alat dan laman web profesional. Cina permainan dalam
talian laman web, platform laman web perniagaan, laman web multimedia, laman
web SNS dan portal muncul pakatan merentasi kawasan perniagaan, dan untuk
mempercepatkan proses membuka. Kemakmuran di seluruh kawasan rangkaian,
SNS seluruh rangkaian. Walau bagaimanapun, SNS tidak stereotaip era rangkaian Cina,
ia tidak meliputi semua netizens Cina semua aktiviti rangkaian boleh. Satu lagi dunia
Romantik perlu untuk menjelaskan "SNS" adalah hanya satu konsep, blog Forum,
aplikasi pihak ketiga, komuniti kawan halaman lapang permainan dengan mana-mana
satu atau lebih fungsi bersama-sama menyeluruh platform rangkaian, Pan berkata. "Blog"
konsep, ia tidak adalah sejenis baru pelanggan rangkaian gunakan borang, tetapi bentuk
bekalan syarikat rangkaian baru. Cina netizens satu era baru keperluan rangkaian berdasarkan
jenis baru rangkaian menggunakan bentuk dinamakan, yang benar-benar wakil simbol era baru
rangkaian Cina kepunyaan bentuk baru penggunaan pengguna internet. E-mel kepada alat
IM segera untuk menyesuaikan ruang dari blog.Pelawat Cina, penggunaan yang lebih diri.
Seluruh rangkaian secara beransur-ansur kepelbagaian personaliti jalan. Dan diikuti oleh
pelbagai ciri-ciri peribadi laman web dan disesuaikan laman web perkhidmatan peribadi telah
tumbuh; profil tradisional, aplikasi laman web, komuniti, peti mel, portal, dan permainan,
e-dagang dan industri IM secara beransur-ansur ke arah yang lebih berperikemanusiaan
arah. Laman web peribadi, peribadi pondok rangkaian (lanjutan halaman rumah peribadi),
akan menjadi perkhidmatan rangkaian baru. Yang kini sudah mendedahkan beberapa laman
web seperti berikut: Buluh semua orang Rangkaian Tau Kok, Nai Wei kepada Jianzhan
(hujan kolam komuniti), Muncul Itali menang interaktif rangkaian, rangkaian kuasa interaktif,
JobIDC portal laman web peribadi.
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan