Isnin, 14 Januari 2013

internet..?

Internet trend
Trend Internet 
bermula sejak akhir abad yang lalu, penyebaran Internet, industri IT di China tidak pernah berhenti momentum pembangunan pesat. Pelbagai bentuk rangkaian yang tidak berkesudahan, dan dengan itu dilahirkan tahap makrokosmos beberapa syarikat Internet.
Ke dalam abad ke-21, tapak e-dagang laman web dan komuniti sejak berkembang, dan secara beransur-ansur dengan asal
portal, laman blog, kawasan rekreasi bersama-sama, tajuk orang yang menjadi satu perkara yang baik "SNS".
Dengan penyebaran luas konsep dan SNS SNS perniagaan menarik netizens memihak utama
syarikat-syarikat internet Cina telah mula transformasi kepada SNS. NetEase, Baidu, 51.com blog komuniti laman web;
Alibaba, Taobao, ah, tepuk dan laman e-dagang lain; Tencent permainan dalam talian, bersih, mudah,
gergasi, besar permainan laman talian; Thunder, China Mobile / Fetion, China Telecom,
China Unicom, sejuk, Youku rangkaian perkhidmatan laman web; walaupun Forum terbesar Cina -
Akhir Forum Dunia telah mula platform SNS untuk membina program. Sektor Internet China,
taufan SNS mengikis bunyi. Pihak-pihak bergerak awan, telefon diperbaharui!
Masa ini, permainan rangkaian nampaknya lebih ganas daripada era blog. Era blog tunggal pergi
ia seolah-olah jelas ke era SNS ini era seterusnya sektor Internet China adalah benar-benar "era SNS"?
Jadi pertama sekali kita memikirkan keadaan semasa sektor IT. Romantik Syurga dan Bumi perkataan Comments, dan itu adalah: disfungsi Poor
berbeza perarakan pusingan perang.
Disebabkan faktor-faktor sejarah sebelum era e-mel dan era blog tunggal bekas, beberapa gergasi dalam sektor Internet China mempunyai ciri-ciri berikut:


① NetEase; NetEase bermula sebelum era e-mel, syarikat itu telah ditubuhkan awal pada tahun
 1993, 
yang diasaskan oleh Ding. Tumpuan diletakkan dalam peti surat di atas, 163126
 (mel peribadi dan mel korporat)
 pada masa yang sama dibahagikan kepada dua jenis produk untuk wayar,
 melanjutkan NetEase blog,
 portal NetEase, NetEase, mesej segera dan lain-lain perkhidmatan. Pedigree sebagai
 laman web SNS di China,
 NetEase niat perang menyeluruh sangat jelas. Blog, maklumat, E-mel, mesej segera,
 permainan dalam 
talian dan lain-lain aspek integrasi, NetEase telah berjaya menyiapkan transformasi masyarakat 
mempunyai laman web untuk menyertai perniagaan sepenuhnya SNS penting atas 
pertandingan.
② Sina, satu lagi gergasi dalam sektor Internet China, Sina dan NetEase mempunyai
 peti mel perniagaan 
portal maklumat, blog, live chat, hanya perniagaan penting wayar Sina blog
 (termasuk microblogging Sina).
 Mailbox atas, Sina menyumbang kurang daripada NetEase sedikit murah,
 permainan dalam talian 
NetEase menang lebih luar bersih melekit. , Sina IM mereka atas usaha, Sina
 UC pendaratan MSN, Google Talke, 
Yahoo Messenger (awal tahun 2010, Yahoo China Alibaba memperoleh sebab
, UC Sina tidak pendaratan Yahoo.), 
Pada masa yang sama melancarkan Sina chat bilik dan Sina Mall niat untuk
 mengambil persaingan perbezaan mutlak.
 Sina blog aktiviti, walaupun tidak sebagai perniagaan 51 Home nisbah pendapatan,
 tetapi Tencent, tetapi blog mereka,
 mereka boleh dengan mudah Leftenan Bowen dalam blog disyorkan Sina rumahnya 
atas pergi keaslian portal Sina dan keunikan. 
Sina Teknologi koleksi pesat berita dan maklumat, serta pelawat, tindak balas pantas 
beberapa baik Sina portal ketepatan
 masa, mencerminkan nilai asas portal. Oleh itu Sina portal membina portal komen 
netizen interaktif, klasifikasi tematik 
(Sina topik panas, seperti harga terbitan subnet khusus interaktif) ciri-ciri laman web 
maklumat. , Sina UC dalam 
kumpulan IM fokus industri, bangunan UC pasukan, memperbaiki fungsi rangkaian
 kawan keseluruhan masyarakat Sina, 
dan bersama-sama membentuk blog, e-mel, bilik sembang, dan lain-lain sistem 
Sina SNS.
Dalam ③ Baidu Baidu Kumpulan kini menduduki tempat putera Rangkaian Dunia 
ke-11. Di China, Baidu 
penyetempatan persaingan siri menang dalam persaingan dengan Google, menduduki 
kira-kira 70% daripada pasaran 
enjin carian China, dan perniagaan yang paling teras enjin carian semula jadi. Its slogan
 "Baidu" dikelirukan dengan rasa "feri" di rumah, 
supaya setiap rangkaian utama. Sebuah enjin carian untuk wayar, berjaya melanjutkan
 Baidu Post Bar, dan menjadi sebuah masyarakat yang 
unik dan aktif dalam bentuk. Pada ketika ini, hampir pasti Baidu rangkaian IM ciri.
 Pada tahun 2008, Robin Li, Baidu secara
 rasmi memasuki bidang perdagangan elektronik, industri mengiktiraf bahawa dalam 
kegemparan. Belum lagi on-line, Baidu dan Alibaba
 tidak mengisytiharkan perang, mengenakan tekanan bersama-sama dengan C2C 
Tencent gergasi - Taobao, dan bekas C2C tuan eBay. 
Baidu mempunyai ah kempen yang berjaya, publisiti perkataan-of-mulut. Paste gema,
 penuh rancangan untuk Baidu Hi pada baris. 
Selepas Baidu memasuki industri IM. Baidu Hi mula tampalkannya, ah memudahkan
 lagi pembangunan. Sekarang, Baidu telah siap 
sepenuhnya perniagaan SNS pelan strategik.
The ④ Tencent; era pembangunan sebagai rangkaian blog tunggal bekas, Tencent
 datang dari belakang memberikan banyak industri mengiktiraf siapa Zhashe.Ditubuhkan
 hanya lebih satu dekad, ia dikenali sebagai syarikat internet terbesar di dunia mulanya 
dibangunkan perusahaan mudah segera pesanan alat, yang adalah apa yang kita 
bercakap IM. Hari ini, Tencent QQ kadar penggunaan lebih daripada 70%, ranking
 pertama di dunia. Tencent menggunakan meluas, banyak keupayaan lanjutan perniagaan
 dan ciri dating membolehkan pengguna internet di China cenderung untuk menjadi agak
 suam e-mel dan IM. Pelbagai perniagaan Tencent ini adalah sangat luas, dari yang
 ruang QQ asal (1-Diamond yang / vip Khas perkhidmatan nilai tambah) untuk berikutnya
 meminta Soso, Mail QQ, tepuk, ruang QQ, permainan dalam talian, dan walaupun
 itu perniagaan kampus baru-baru ini (Persatuan Alumni) , semua yang dikaitkan 
dengan SNS. Kewujudan Tencent adalah satu keajaiban, tetapi juga simbol.
 Ia adalah baik menangkap keadaan fikiran bersih di luar Internet, dan untuk
 membawa keuntungan yang besar untuk Pony. Ruang Tencent dengan blog
 arus perdana, ruang yang lebih pelbagai susun atur adat, memberikan pelawat,
 mewujudkan ruang, banyak generasi muda pengguna Internet dicari. Sektor 
Internet China 08-2009 boleh digambarkan sebagai keadaan yang dialami 
hanya yang tidak menentu dan penyusunan semula. Dalam dunia ini 
Romantik mendalam. Tencent, NetEase, Sina, Sohu 4 utama portal 
penggantian penyusunan semula; Yahoo China untuk memberi tumpuan 
kepada maklumat, dalam rangka kerja yang lebih baik dengan Alibaba,
 dan rangkaian perkataan-of-mulut secara rasmi bergabung dengan Taobao,
 Taobao transformasi B2C/C2C platform bersama e-dagang; 1000 integrasi
 berjaya getah itu Thousand Oaks gembira dengan semua orang di kampus 
rangkaian; Dangdang, Jingdong Mall, Amazon bergerak ke pasaran yang C2C;
 Thunder bilik permainan ke permainan dalam talian bersaing; Akhir Forum
 Dunia menambah ramai permainan web kecil; 51.com permohonan terbuka 
lagi kerjasama, permohonan pembangunan berterusan jenis, baik 
pembangunan pelangi IM, 51 komuniti dan kumpulan Rainbow matang;
 ruang penambahbaikan fetion bimbit, Fetion aktiviti kumpulan kesan 
yang positif; rangkaian Baidu rasmi memasuki e-dagang, jika tidak dibantu
 Hi Baidu. Tunggu! SNS keseluruhan laman berkembang. Pada masa yang sama,
 rangkaian SNS bukan morfologi muncul netizens purata bersih Chi cepat menjadi
 popular laman web jenis alat dan laman web profesional. Cina permainan dalam 
talian laman web, platform laman web perniagaan, laman web multimedia, laman
 web SNS dan portal muncul pakatan merentasi kawasan perniagaan, dan untuk
 mempercepatkan proses membuka. Kemakmuran di seluruh kawasan rangkaian, 
SNS seluruh rangkaian. Walau bagaimanapun, SNS tidak stereotaip era rangkaian Cina,
 ia tidak meliputi semua netizens Cina semua aktiviti rangkaian boleh. Satu lagi dunia 
Romantik perlu untuk menjelaskan "SNS" adalah hanya satu konsep, blog Forum,
 aplikasi pihak ketiga, komuniti kawan halaman lapang permainan dengan mana-mana
 satu atau lebih fungsi bersama-sama menyeluruh platform rangkaian, Pan berkata. "Blog" 
konsep, ia tidak adalah sejenis baru pelanggan rangkaian gunakan borang, tetapi bentuk
 bekalan syarikat rangkaian baru. Cina netizens satu era baru keperluan rangkaian berdasarkan
 jenis baru rangkaian menggunakan bentuk dinamakan, yang benar-benar wakil simbol era baru
 rangkaian Cina kepunyaan bentuk baru penggunaan pengguna internet. E-mel kepada alat
 IM segera untuk menyesuaikan ruang dari blog.Pelawat Cina, penggunaan yang lebih diri.
 Seluruh rangkaian secara beransur-ansur kepelbagaian personaliti jalan. Dan diikuti oleh
 pelbagai ciri-ciri peribadi laman web dan disesuaikan laman web perkhidmatan peribadi telah 
tumbuh; profil tradisional, aplikasi laman web, komuniti, peti mel, portal, dan permainan,
 e-dagang dan industri IM secara beransur-ansur ke arah yang lebih berperikemanusiaan 
arah. Laman web peribadi, peribadi pondok rangkaian (lanjutan halaman rumah peribadi),
 akan menjadi perkhidmatan rangkaian baru. Yang kini sudah mendedahkan beberapa laman
 web seperti berikut: Buluh semua orang Rangkaian Tau Kok, Nai Wei kepada Jianzhan 
(hujan kolam komuniti), Muncul Itali menang interaktif rangkaian, rangkaian kuasa interaktif,
 JobIDC portal laman web peribadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini